مینا شکوریان؛ رضا نیکبخش؛ طیبه زرگر
چکیده
تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخهسواری و دوومیدانی فعال بودند، تشکیل دادند که تعداد مشخص و آماری، با استفاده از نرمافزار ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخهسواری و دوومیدانی فعال بودند، تشکیل دادند که تعداد مشخص و آماری، با استفاده از نرمافزار جی پاور 402 نفر و با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محقق ساخته بود. بهمنظور بررسی دادههای تحقیق حاضر از روش آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. در قسمت آمار توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد. همچنین در قسمت آمار استنباطی از آزمون رگرسیون لوجستیک استفاده شد. کلیه روند تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق حاضر با استفاده از نرمافزار SPSS انجام گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که بهصورت کلی تصویر ذهنی، اعتبار، زیرساختهای لازم، ارزشمندی، استفاده و اعتبار بهعنوان 6 عامل مهم در پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای مشخص میباشد. مطابق با نتایج مشخص گردید که اعتبار و هزینه بیشترین تاثیر را در پذیرش و عدم پذیرش از سوی ورزشکاران دارا بودند. با توجه به نتایج میتوان مشخص نمود که عامل اعتبار بیشترین نقش را در پیشبینی میزان پذیرش و یا عدم پذیرش دارا میباشد.